Fjärran så nära

En multifjärr som skulle kunna funka är den här rackaren från Sunwave. Skall klara tillräckligt många enheter och går att programmera för att hantera makron, alltså flera funktioner på rad så att säga, tex slå igång projektor, DVD, förstärkare och allt som behövs med en enda knapp. Hela fjärren är en tryckkänslig skärm så den får ett eget utseende i varje läge liksom...

Edit: Det finns en snyggare variant med mer eller mindre samma innehåll som den svarta - dock i snyggt vitt! Det är DEN jag vill ha.



Inte riktigt lika flashig som Niclas (numera fd.) überfjärr, men jag tror att den är lagom till våra behov!

/Rasmus

Kommentarer
Postat av: Niclas

Baserat på min erfarenhet skulle jag avråda att skaffa en fjärrkontroll som saknar "riktiga" knappar som play pause stop osv. Sedan måste jag igen rekomendera Logitech eftersom deras databas på befintliga produkter är suverän.

2009-03-10 @ 14:03:40
Postat av: Rasmus

Men den här är ju så snygg...



Sunwave är ju också stora, man kan såklart uppdatera fjärren via USB om man vill. Den kan såklart lära sig kommandon, men har en även rejäl bank med förprogrammerade färdiga koder.



Vi får se, ska åka och fingra på den innan jag bestämmer mig!

2009-03-10 @ 14:19:39
Postat av: Niclas

Vill inte verka dryg utan vill bara inte du ska bli besviken. Läs här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=17800 så får du se att många saknar riktiga knappar.

2009-03-10 @ 15:14:52
Postat av: Mattias

Jag kanske är lite av en glädjedödare i sammanhanget, men är inte funktionen ganska viktigt när man köper fjärro. Min fråga är alltså: Funkar den?

2009-03-10 @ 15:15:52
Postat av: Rasmus

Det hoppas jag den gör! Men... Kolla in den vita, nästan så snygg att man kan ta att den ev inte skulle funka!

2009-03-10 @ 15:17:54
Postat av: Niclas

Mmm, snygg

2009-03-10 @ 16:08:05
Postat av: Jojo

Tja, min erfarenhet av fjärrissar med pekskärm är: UNDVIK!!! Det var den mest frustrerande tiden i mitt liv vill jag minnas. Det krävs en jäkla fingertoppskänsla(bokstavligt talat) för att lyckas knappa in det man vill. Fan ta den som råkar hålla kvar fingret lite för länge...

2009-03-10 @ 16:15:32
Postat av: Rasmus

Ah, det kanske kan vara lite drygt alltså? Jag skall i alla fall göra en rejäl test i butiken innan jag köper något med pekskärm! Känns det svårt så skall jag inte köpa, då kommer jag bara vilja byta ut den på en gång...

2009-03-10 @ 16:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0