Planlösningen...



... Ser ut så här. Det streckade rummet i vardagsrummet (eller hur man nu skall säga) finns alltså inte. Sovrummet som har altandörr kommer nog bli vårt Master Bedroom, de två andra lever just nu i någon slags limbo med dess öden flytande någonstans mellan extrarum, kontor och någon slags garderobsrumsliknade variant. Vi funderar även på hur göra med de två väggfasta garderoberna i sagda rum... Kanske hade varit fint att flytta dem till ett rum, bredvid varandra? Kanske smälla upp en garderobsvägg i det andra rummet? Beslut, beslut.

/Rasmus

Kommentarer
Postat av: Jojo

Lyxigt att ha ett utrymme som kallas "klädvård" ! Det är många många vuxenpoäng i det...

Datorer är oftast fula ting, så det är alltid skönt att ha ett speciellt rum avsett för dessa.

Är det inte lite konstigt att de på planlösningaen har satt soffgruppen bredvid spis/diskbänk? Eller ska det va så?

2009-01-15 @ 09:45:14
Postat av: Sarah

Haha, nej det som jag tror du misstar för spis/diskbänk är nog nåt slags möblemang! Diskbänk och spis är i själva verket mittemot kyl/frys, typ. Men det ser faktiskt ut som att det skulle vara vid soffgruppen på ritningen.



2009-01-15 @ 09:53:44
Postat av: Jojo

Aha, nuu ser jag hur det ska vara!

2009-01-15 @ 13:27:59
Postat av: Mattias

Jaha, så man slipper sitt alias nu? Skönt men samtidigt utelämnande. Lite som en pretantiös skådespelare som går ur sin roll känner jag mig nu.



Jag röstar för en walk-in. Grymt bekvämt och tänk bara på hur många tanter som det gick för (Niclas ord) när walk- innen öppnades i SATC- filmen.

2009-01-15 @ 14:05:40
Postat av: Rasmus

Någon form att garderobsrum vore najs, men en walk-in kanske blir svårt att åstakomma rent praktiskt, men det minsta sovrummet skulle tex. kunna få bli av med sin hörngarderob till förmån för en radda garderober längs hela väggen (mot hallen). Eller nåt i den stilen.

2009-01-15 @ 14:24:58
Postat av: Niclas

Ni får helt sonika heta Mattias 1, Mattias 2 och Mattias 3 och så tar vi er i kronologisk ordning :)

2009-01-15 @ 14:31:48
Postat av: Sarah

När du kommenterar under namnet Mattias så har du ändå ryggen fri så att säga! :)

2009-01-15 @ 14:34:35
Postat av: Rasmus

Lite svårt för mig att avgöra den kronologiska ordningen måste jag erkänna!

2009-01-15 @ 16:18:54
Postat av: Rasmus

... Hmm, eller inte kanske. Om vi snackar kronologisk ordning från respektive mattias födelse och framåt, jag tänkte först på någon slags lära-känna-först-ordning! En annan lösning skulle ju kunna vara att - i det läge det börjar drälla av Mattiasar som kommenterar här - är att lägga till en begynnelsebokstav från sitt efternamn. Men det vore kanske för enkelt... Kom förresten på att det bara borde finnas två respektive Mattiasar. Roligt. Haha.

2009-01-15 @ 16:23:13
Postat av: Niclas

Visst är det väl så att det finns en Mattias S och två Mattias E? Jag tycker inte vi ska använda smeknamn som inte är direkt kopplat till ens namn.

2009-01-16 @ 08:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0