Lounge Lizards

Vi har pratat om att försöka använda befintliga garderober och den faktiskt redan existerande (walk-in) klädkammaren istället för att göra garderobsvägg i det lilla sovrummet. Det ger ju ett helt rum till att göra något bra av! Själv skulle jag gärna vilja ha ett musik- och läsrum, gärna med en Eames Lounge Chair och en snygg lampa, typ Ikeas Antifoni och en bra tvåkanalsstereo. Kanske en stringhylla på väggen, men inget jätteschabrak, bara en liten Pocket String. Inget mer, ibland är faktiskt less more.

  

/Rasmus

Kommentarer
Postat av: Sarah

Damen kan tänka sig att ha lite mer bok/musikförvaring i läs- och musikrummet. Annars köper jag din idé rakt av.

2009-01-20 @ 10:29:21
Postat av: Rasmus

Visst, böcker man läser just nu kan ju stå framme (i den lilla stringhyllan), annat kan man ju faktiskt flytta undan till något bra ställe i närheten!

2009-01-20 @ 10:58:52
Postat av: Niclas

Är det otrevligt alla kalla två vänner för as? :) Fan i helvetes jävlar vad jag är avundsjuk, det står jag för. Jojo vi måste också köpa kåk... Jag vill måla om och lägga in nya golv!!!

2009-01-20 @ 11:18:03
Postat av: Rasmus

Länktips till Niclas och Jojo!

2009-01-20 @ 12:05:56
URL: http://www.hemnet.se
Postat av: Jojo

Näru Nicke glöm det.

Böcker tycker jag i sig är snygg inredningsdetalj. Det kan man inte få för mycket av. Det blir liksom mysigt och hemtrevligt med böcker.

Snygg fåtölj!

2009-01-20 @ 13:16:58
Postat av: Rasmus

ja, den är grymt snygg. Verkar vara skön som tusan också - och i princip så klassisk som någon sittmöbel kan vara! Kom redan 1956, står för övrigt bland annat på New York's Museum of Modern Art.

2009-01-20 @ 13:28:46
Postat av: Niclas

Mycket fint kom det året, min pappa till exempel.

2009-01-20 @ 13:52:45
Postat av: Cissi

jag tror starkt på möbler som investeringsobjekt, Eames är grym. Annars är Arne J en favorit. Vad tycker herrskapet om Philippe Starck då? Jag är kluven.



Sedan måste ju Fröken Boknörda här slå ett slag för att även böcker i största grad är investeringsobjekt.



Kåk vill inte jag ha, men KONST. En Baertling skulle sitta fint på min vägg.

2009-01-20 @ 21:15:49
Postat av: Sarah

Jag gillar Philippe Starck i vissa fall! Lampan i länken är jättesnygg tex.

Postat av: Linn

Ang. Rasmus kommentar "Visst, böcker man läser just nu kan ju stå framme (i den lilla stringhyllan), annat kan man ju faktiskt flytta undan till något bra ställe i närheten!" - Oj vad jag känner igen någon annan i den där kommentaren. Kan det vara ett släktdrag??



2009-01-21 @ 07:49:01
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Sarah

Linn: Misstänker starkt att det kan ligga i släkten! Liksom aversionerna mot trädgårdsblommor som har annan färg än vit...



Förresten brukar iaf jag bara ha en, kanske två, böcker på gång samtidigt. Som jag dessutom gärna har typ bredvid sängen...

2009-01-21 @ 07:55:18
Postat av: Rasmus

Jag håller med, Philippe Starck i VISSA fall, en del av hans grejer är skitsnygga, andra jaa... Hm, vi stannar där tycker jag. Juicy Salif är snygg och såklart mätarna i Lotus Elise!

2009-01-21 @ 08:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0