Det svarta guldet

Som första sak vi lite symboliskt köpte till vårt nya gemensamma boende var (och är) en Moccamaster-kaffebryggare i snyggt matt aluminium, som kompis till den skulle en Nespressomaskin kunna bli riktigt bra. Nespressomaskiner är, för dom som inte bekantat sig med dem ännu, enkelt sagt espressobryggare som istället för att använda vanligt malt lösviktskaffe använder små hermetiskt tillslutna enportions metallkapslar med kaffe - som därigenom smakar som alldeles nymalt! Grejen med dom här bryggarna är att kaffet de producerar smakar som från MYCKET dyrare maskiner. En sån här liten rackare för två papp gör kaffe som en riktigt, riktigt fin bryggare! Prisvärda som sjutton mao. Kaffet stannar i kapseln efter man använt den, (använda såna samlas förresten upp inne i bryggaren) så man slipper allt slabb och gegg som med en vanlig bryggare! Kruxet är att kaffekapslarna är lite dyra, men å andra sidan kan man välja en massa sorters rostningar och faktiskt tom "prenumerera" på utskick av kapslar!

Snabba som sjutton är de också - och som synes små och kompakta. Att de sen ser ut som a million bucks är i min bok ingen nackdel heller. Industriella liksom, speciellt de där små ventilationsutsläppen på sidorna!

 
 

/Rasmus


Kommentarer
Postat av: Jojo

Där ser man. Varje dag lär man sig nåt nytt. Låter ju bra (för er som dricker kaffe), men gör den bara en kopp åt gången? Nåja, snygg var den ju i alla fall.

2009-01-27 @ 18:06:47
Postat av: Rasmus

Japp, och därtill bara en yttepytteliten espressokopp!

2009-01-27 @ 19:48:37
Postat av: Cissi

Åh, en sådan borde jag ha på jobbet, på skrivbordet. Automatkaffet är ju bara för räligt och bryggkaffet är alltid slut när jag tarvar en kopp.



Min Kafkakopp är förresten borta, det är misär.

2009-01-27 @ 21:09:48
Postat av: Sarah

Du får köpa vad du vill såklart! Dock så gillar jag ju faktiskt looken på nuvarande espressobryggare...

2009-01-28 @ 08:18:56
Postat av: Rasmus

Vi får se vad det blir.

2009-01-28 @ 10:07:37
Postat av: Mattias

Nu har jag kommit ut ur min skuggornas dal- sjukdom levande, till skillnad mot vad jag själv trodde. :-) Nu ska jag börja bli mer aktiv här. Snygg bryggare!!! Jag är på cc:s idé att ha en lätt tillgänglig på skrivbordet.

2009-01-28 @ 16:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0