Badrum

Badrummen i huset är - om än flong nya så - lite trista och skall därför antagligen göras om så småningom. Man skulle ju kunna köra det safe och sätta kakel och klinkers, men en rolig variant kan ju faktiskt vara att köra matta och tapet - som idag fast, ja... Snyggt! Forbo har några riktigt snygga varianter som känns både retro och modernt på en gång!

Några golv jag gillar, ser lite ut som resultatet kanske skulle bli om en legobit fick barn med ett industrigolv:

  

Till det skulle man ju kunna köra någon av dessa mönstrade tapeter:

 

Klicka för att göra bilderna större, på speciellt den första tapeten ser man knappt hur mönstret ser ut annars. Lite femtiotals Virrvarr-look på något sätt. Fin, men jag gillar medaljongerna också. Vad gäller golv skulle man ju kunna köra svart i det stora badrummet och rött i det lilla.

/Rasmus


Kommentarer
Postat av: Sarah

Idag på lunchen tog jag en promenad och gick förbi ett ställe som säljer kakel och annat badrumsgrejs. Även golv från forbo. Tyvärr inte i någon av färgerna vi vill ha. Men jag tog en broschyr!

2009-01-22 @ 15:37:57
Postat av: Rasmus

Kul, ser fram emot att glo lite i den!

2009-01-22 @ 15:38:53
Postat av: Sarah

Jag vill ha den svarta mattan och de rutiga väggarna i stora badrummet. Och en svart toalettsits. Och i lilla badrummet vore det fint med rött golv!

2009-01-22 @ 15:39:09
Postat av: Jojo

Det är jäkligt snyggt med rött och svart ihop (det har ju jag varit inne på förut som ni vet...)Varför inte rött golv med svarta väggar? Det skulle vara häftigt, kanske inne på lilla toan, så det inte blir fööör svart.

2009-01-22 @ 15:54:02
Postat av: Rasmus

Jag tror att det röda golvet och medaljongtapeten skulle kunna bli bra kompisar och funka ihop.

2009-01-22 @ 16:04:01
Postat av: Niclas

Svart sits går att köpa från företag som tillverkare i Orsa.

2009-01-22 @ 18:49:25
Postat av: Cissi

I ett badrum kan man gött ta ut svängarna lite tycker jag. Medaljongtapeten är mycket snygg och rött är bra. Hur feng shui (?) det är vet jag inte, vad finns det för några regler gällande badrum?



Ska ni köra på två toalettstolar och Wii-konsoll också med tillhörnade Mario cart i badrummet?



Själv minns jag Jojos orange badrum på Bojsen...

2009-01-22 @ 21:03:01
Postat av: Sarah

Bara man har det undanplockat och ingen spegel precis mittemot dörren så borde väl inte rött utgöra något hot mot feng shui? Eller jag har ingen aning eg, men jag har faktiskt en bok i ämnet att konsultera för säkerhets skull...



2009-01-23 @ 07:21:26
Postat av: Rasmus

Feng Shui-teorier har jag absolutely noll koll på, så det känns bra att det verkar finnas experter i ämnet i närområdet!



Svarta sitsar finns på Coop Bygg här i stan också!

2009-01-23 @ 08:36:08
Postat av: Niclas

Skönt att svarta sitsar har kommit till fler städer, för det var då för några år sedan ett liten helvete att få tag på't :)

2009-01-23 @ 09:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0